KÖPVILLKOR

PROcare ApS (Org.nr.31602807) bedriver verksamheten för fysia.se och nedanstående köpvillkor avser denna verksamhet.

För att handla hos oss måste du vara myndig eller ha din målsmans tillstånd.

1. PRISER

Samtliga av våra priser inkluderar mervärdesskatt (moms) som utgår med följande satser:

Böcker, 6%

Livsmedel / Kosttillskott, 12%

Kläder / Tillbehör, 25%

Vi förbehåller oss rätten att justera våra priser i efterhand för kvalificerade kostnadsökningar som beror på force majeure-betonande förhållande som krig, strejk eller myndighetsåtgärder som vi inte kunnat förutse.

2. BESTÄLLNING & BETALNING

Beställningar görs i webshoppen på fysia.se (www.fysia.se). Betalning sker tryggt och säkert genom Quickpay som accepterar följande betalsätt:

KORTBETALNING

Visa, Mastercard, American Express m.fl. All kommunikation sker via krypterade servrar med äkta SSL-certifikat.

KAMPANJER

Vi har ibland kampanjer då vi erbjuder extra lång betaltid helt utan ränta, såsom jul- och sommarkampanjer. Dessa aktiveras efter att köp godkänts.

RABATTKODER / PRESENTKORT

Det går inte att kombinera flera rabattkoder / presentkort i samma beställning.

3. ORDERBEKRÄFTELSE

När vi mottagit din beställning skickar vi ut en orderbekräftelse så fort som möjligt via e-post. Denna innehåller fullständig information om din beställning. Om du upptäcker något fel vänligen kontakta info@procare.dk omedelbart med ditt ordernummer bifogat.

Om du vill ändra eller avbryta en beställning går det bra så länge den ännu inte expedierats, kontakta info@procare.dk

4. LEVERANS

Beställning innan klockan 15:00 på vardagar skickas samma dag. Normal leveranstid till det valda uthämtningsställe är 2-4 dagar beroende på ort. Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för eventuella prisfel som kan uppstå. Om ett eventuellt lagersaldofel skulle uppstå och vi inte kan leverera din fullständiga beställning kommer vi att leverera de varor som finns i lager och kreditera ditt konto / faktura med innestående belopp.

Vi förbehåller oss rätten att leveransneka samtliga produkter på grund av prisförändringar samt lagersituation. Alla leveranstider som uppges bör anses som preliminära.

5. OUTLÖSTA PAKET / LIGGTID

Din försändelse ligger normalt kvar hos posten i minst 14 dagar. Om du inte löser ut ditt paket inom dessa dagar eller vägrar att hämta ut det kommer det att återsändas till oss. Vi kommer då debitera dig expeditionsavgift och fraktkostnad för retur, för närvarande 249 kr.

6. RETURER / ÅNGERRÄTT / BYTE

Som kund hos fysia.se har du alltid 14 dagars ångerrätt efter att du mottagit en vara. Ångerrätten gäller oöppnade produkter.

Kontakta oss på info@procare.dk med ditt ordernummer så skickar vi dig en retursedel. Ansvar och kostnad för returfrakt, för närvarande 69 kr, ligger på kund i enlighet med Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59). Varorna skall skickas tillbaka i sitt ursprungliga emballage samt i ursprungligt skick för att retur ska kunna ske.

Var försiktig när du provar hemma, vi godkänner inga returer med deodorant-, smink-, eller andra typer av fläckar. Det är du som ansvarar för att varan returneras i rätt skick.

Om din försändelse skickats fraktfritt kommer du att debiteras den faktiska fraktkostnaden. Är du inte nöjd med produkten och vill byta till en annan går det självklart bra så länge förpackningen är oöppnad. Kontakta info@procare.dk för mer information.

7. REKLAMATIONER

Om paketet är skadat vid leverans ska du reklamera det direkt hos ditt utlämningsställe.

Reklamation för skadat paket kan göras direkt hos PostNord – http://www.postnord.se/kundservice/reklamera eller hos DHL – http://www.dhl.se/sv/contactcenter/kontaktaexpress.html

Om något är fel med din produkt ber vi dig att kontakta oss omedelbart så att vi kan lösa problemet. E-posta info@procare.dk och var så specifik som möjligt.

Glöm ej att ange ditt ordernummer.

8. TILLÄMPLIG LAG OCH TVIST

Tvister ska i första hand lösas i samförstånd efter diskussion med fysia.se kundtjänst. Om tvist ej kan lösas i samförstånd med fysia.se kuntjänst kan du som kund vända dig till Allmänna reklamationsnämnden, ARN, som du hitter mer information om på www.arn.se. Du kan även lämna klagomål direkt via EU-kommissionens plattform för medling i tvister som du hittar på http://ec.europa.eu/consumers/odr. Lämnar du in klagomål via denna plattform så vidarebefodrats ditt ärende automatiskt till rätt tvistelösningsorgan som sedan tar kontakt med oss och försöker lösa tvisten utanför domstol. Vid eventuell tvist följer fysia.se beslut från ARN eller motsvarande EU-organ.

Tvist rörande tolkning eller tillämpningen av våra vilkor ska tolkas i enlighet med svensk lag och avgörs i sista hand av allmän svensk domstol.

9. PERSONUPPGIFTER

fysia.se är personuppgiftsansvarig för behandlingen av de personuppgifter som våra kunder lämnar till oss i enlighet med PuL. Dessa uppgifter kommer att behandlas i syfte att upprätthålla en god kundrelation via kataloger, DM, SMS, e-post och för andra marknadsföringsändamål. Du kan när som helst kontakta oss för att begära rättning eller borttagning av dina uppgifter.

10. OM COOKIES

fysia.se använder så kallade cookies. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information och är nödvändig för att kunna hålla koll på vad du har i din varukorg. Vi använder oss av så kallade sessionscookies för att kunna erbjuda webbshopstjänsten och din webbläsare måste acceptera cookies för att du ska kunna lägga till varor i kundvagnen. Om du motsätter dig lagringen av cookies kan du avaktivera funktionen genom att gå in under ”inställning” i din webbläsare.